Abstract | Svakodnevno smo okruženi stereotipnim razmišljanjima, predrasudama, diskriminacijom te seksizmom. U većini slučajeva takvi negativni stavovi gotovo da se niti ne primjećuju, jer su uvelike prihvaćeni u našem „modernom“ društvu. Svrha rada je prikazati postojanje stereotipa, predrasuda, diskriminacije i seksizma na hrvatskom televizijskom mediju. Analizom reklamnog
sadržaja i izjava reproduciranih na televizijskom mediju, ta se hipoteza i potvrđuje. U analizi dviju reklama, za Karlovačko pivo i Hrvatski telekom, prikazana je nekolicina stereotipa i predrasuda o ženama, te su žene predstavljene kao smetnja muškarcima ili kao jedine koje se znaju i trebaju brinuti za djecu. Seksističke izjave od strane voditelja Tarika Filipovića i ravnatelja Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, analizirane u radu, prikazuju i potvrđuju tezu da su seksizam i stereotipi u velikoj mjeri ukorijenjeni u naše društvo i svakodnevicu. Zanimljivo je da seksističke izjave prikazane na televizijskom mediju, dolaze,
gotovo uvijek, od strane muškaraca. Uz analizu, korištena je i stručna literatura, kao i prijašnja istraživanja o rodnoj ravnopravnosti na televizijskom mediju. Koja je, također potvrdila rodnu neravnopravnost ne samo na televiziji, već u svim masovnim medijima. Televizijski medij značajno utječe na našu percepciju i sliku stvarnosti, a tom procesu najpodložnija su djeca, koja će od malena učiti o negativnim stereotipima prema ženama, što stvara začarani krug i dovodi do nemogućnosti potpune rodne ravnopravnosti. Iako u svemu tome postoje i pozitivne prakse koje svojim angažmanom utječu na podupiranje rodne ravnopravnosti i smanjenje i suzbijanje stereotipa, predrasuda i diskriminacije prema ženama. |
Abstract (english) | Every day we are surrounded by stereotypical thinking, prejudice, discrimination and sexism. In most cases, such negative attitudes are almost unnoticed, because they are widely accepted in our "modern" society. The purpose of this paper is to show the existence of stereotypes, prejudices, discrimination and sexism on the Croatian television media. By analyzing the
advertising content and statements reproduced on television, this hypothesis is confirmed. In the analysis of two advertisements, for Karlovačko pivo and Hrvatski telekom, several stereotypes and prejudices about women were shown, and women were presented as a nuisance to men or as the only ones who know and need to take care of children. Sexist statements by the leaders and directors of a particular institution, analyzed in the paper, present and confirm
the thesis that sexism and stereotypes are largely rooted in our society and everyday life. Although it is interesting that sexist statements shown on television media come, almost always, from men. In addition to the analysis, professional literature was used, as well as previous research on gender equality on television. Which, too, confirmed gender inequality not only on television but in all mass media. Television media significantly affects our perception and image of reality, and children are most susceptible to this process, who will learn from an early age about negative stereotypes towards women, which creates a vicious circle and leads to the impossibility of full gender equality. Although in all this there are positive practices that, through their engagement, influence the support of gender equality and the reduction and suppression of stereotypes, prejudices and discrimination against women. |