Title (croatian) | Hrvatski jezik u osnovnoj i srednjoj školi: udžbenik za studente na školskoj praksi |
Author | Karol Visinko |
Author | Sanja Grakalić Plenković |
Author's institution | University of Applied Sciences of Rijeka |
Author's institution | University of Rijeka Faculty of Humanities and Social Sciences (Department of Croatian Language and Literature) |
Scientific / art field, discipline and subdiscipline | HUMANISTIC SCIENCES Philology |
Abstract (croatian) | Udžbenik Hrvatski jezik u osnovnoj i srednjoj školi namijenjen je studentima budućim učiteljima i nastavnicima Hrvatskoga jezika i njihovim mentorima u školama vježbaonicama, kao i svim zainteresiranima za poučavanje jezičnih, književnih i medijskih sadržaja u početnoj praksi. Udžbenik je sastavljen od dvaju poglavlja i zaključka. U prvome se poglavlju izlažu teorijske činjenice o metodičkome obrazovanju na studiju kroatistike, s posebnim osvrtom na kolegij Hrvatski jezik i književnost u školskoj praksi. U tom se poglavlju temeljito govori o boravku studenata u školama vježbaonicama. To obuhvaća praćenje nastave, pripremanje za izvođenje nastave, samostalno izvođenje nastavnih sati iz hrvatskoga jezika, književnosti i medijske kulture, vrednovanje svekolike studentske metodičke prakse i evaluacija rada mentora i sveučilišnog voditelja metodičkih vježbi. Izdvaja se dio u kojem se sustavno navode najčešće poteškoće tijekom samostalnog rada studenta u nastavi. Drugim su poglavljem obuhvaćeni primjeri iz studentske nastavne prakse. Primjeri se odnose na motivaciju za recepciju književnoga teksta, na izbor lingvometodičkoga predloška i izbor vježbi, na zadatke za stvaralački rad nakon pročitanog teksta te na izbor iz cjelovitih metodičkih modela nastavnih priprema za Hrvatski jezik. Prikazani su primjeri i za osnovnu i za srednju školu. U zaključnoj se misli ističe važnost poticanja studenta na istraživanje i stvaralaštvo tijekom praćenja i pripremanja sadržaja za nastavu Hrvatskoga jezika. Premda su slijedom vremena neminovne promjene u školskome i nastavnom sustavu, prema tome i u metodičkome obrazovanju, vjeruje se da će mnoge od sastavnica studentske prakse navedenih u ovome udžbeniku ostati trajno u uporabi i utjecati na razvijanje metodičke teorije i metodičke prakse jezičnoga, književnoga i medijskoga odgoja i obrazovanja. |
Keywords (croatian) | |
Language | croatian |
Publication type | Authored book-Scientific book-Textbook for higher education |
Publication status | Published |
Peer review | Peer review - domestic |
Publication version | Published version |
Pages | 214 |
ISBN | 978-953-361-100-6 (tiskano izdanje) |
ISBN | 978-953-361-101-3 (e-izdanje) |
URN:NBN | urn:nbn:hr:186:130604 |
Printed book publication date | 2023 |
Online first | 2023 |
Type of resource | Text |
Publisher | Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet |
Publishing place | Rijeka |
Access conditions | Open access |
Created on | 2024-02-22 08:31:42 |