Abstract | Rad se bavi slikarskim opusom Giovannija Simonettija (Rijeka, 1817. – Venecija, 1880.), točnije portretima koje je izradio tijekom svoje karijere. Giovanni Simonetti najznačajniji je riječki slikar 19. stoljeća te djeluje na području rodnog grada, Trsta i Venecije. Uz povijesne i biblijske kompozicije, u opusu riječkog slikara ističu se portreti i portretne minijature iznimnog umjetničkog dometa te se ovdje pokušalo ponovno interpretirati i odrediti njegov portretni opus prezentiran davne 1965. godine, u knjizi „Ivan Simonetti“ Borisa Vižintina. Simonettijev opus portreta izrazito je eklektičan, a u njemu su ponajviše vidljivi elementi neoklasicizma, romantizma i bidermajera. U ovome je radu analiziran i interpretiran cjelokupan Simonettijev opus portreta, a posebna važnost posvećena je portretima obitelji Leard, građanskom portretu s prikazom Józsefa grófa Maylátha te slikama Žena s maskom i Portret djevojke sa sivim šalom. Uz navedeno, u radu je prikazan i povijesni te društveni kontekst njihova nastanka. Radi temeljitog uvida u život i djelovanje Giovannija Simonettija, zasebno poglavlje rada bavi se njegovim odnosom s biskupom Josipom Jurjem Strossmayerom. S obzirom na to da se od objavljivanja Vižintinove knjige do danas povjesničari umjetnosti nisu sustavno bavili Simonettijevim opusom, rad se fokusira na provjeru atribucija portreta koji su danas prihvaćeni te onih koje je bilo potrebno modificirati. Drugi aspekt rada je pokušaj uspostave preciznije i jasnije kronologije Simonettijevih portreta. Znatan dio do sada prepoznatog portretnog opusa ovog slikara nalazi se u fundusu Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci. Osim toga, nekoliko portreta koji su bili naručeni za Gradski magistrat i Municipij nalaze se u Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja Rijeka, te su ovom prigodom bili detaljnije istraženi. U radu se, nadalje, prezentira do sada nepoznato, no potpisano djelo ovog umjetnika pronađeno u Museo Correr u Veneciji. |