Naslov Profesionalna zrelost i zadovoljstvo studijem studenata pedagogije Filozofskog fakulteta u Rijeci
Naslov (engleski) Career Maturity and Satisfaction with Study of Pedagogy Students at the Faculty of Humanities and Social Sciences Rijeka
Autor Tihana Blaži
Mentor Kornelija Mrnjaus (mentor)
Član povjerenstva Sofija Vrcelj (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Kornelija Mrnjaus (član povjerenstva)
Član povjerenstva Siniša Kušić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Rijeka
Datum i država obrane 2023-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Odluka o odabiru studija profesionalna je odluka koja zasigurno određuje budućnost
pojedinca. Za donošenje realne i za pojedinca najoptimalnije odluke, važan je razvoj
profesionalne zrelosti. Za razvoj profesionalne zrelosti nužne su aktivnosti profesionalnog
usmjeravanja. Sudjelovanjem u aktivnostima profesionalnog usmjeravanja pojedinci se
pripremaju za izbor zanimanja ili obrazovanja, upoznaju sami sebe te svijet rada. U procesu
profesionalnog usmjeravanja brojni čimbenici mogu oblikovati i utjecati na profesionalne
odluke pojedinca. U Hrvatskoj učenici donose vrlo važne profesionalne odluke na prijelazu iz
osnovne u srednju školu te na prijelazu iz srednje škole na fakultet ili na tržište rada. Obzirom
da se sve više učenika odlučuje za studiranje, vrlo je važno istražiti njihovo zadovoljstvo
studijem koje može utjecati i na zadovoljstvo izborom zanimanja, odnosno obrazovanja.
Zadovoljstvo studijem može oblikovati imidž fakulteta, utjecati na broj upisanih budućih
studenata, ali istraživanje istoga može biti od velike koristi fakultetu, u unapređivanju
kvalitete rada.
Ovaj diplomski rad podijeljen je na teorijski i empirijski dio. U teorijskom djelu rada
daje se prikaz spoznaja o profesionalnim odlukama, profesionalnoj zrelosti, profesionalnom
usmjeravanju te zadovoljstvu studijem. U empirijskom djelu rada prikazuju se rezultati
istraživanja koje je provedeno s ciljem ispitivanja razloga upisa studija pedagogije na
Filozofskom fakultetu u Rijeci, otkrivanja izvora informacija pri odlučivanju o upisu na ovaj
fakultet, ispitivanja učestalosti sudjelovanja u aktivnostima profesionalnog usmjeravanja
prije upisa na studij te s ciljem ispitivanja zadovoljstva upisanim studijem. U istraživanju je
sudjelovalo 87 studenata prijediplomskog i diplomskog studija pedagogije na Filozofskom
fakultetu u Rijeci, a podaci su prikupljeni anketiranjem. Rezultati ukazuju na razne razloge
upisa na studij, a Internet stranice najčešći su izvor informacija studentima. Studenti su se
najčešće samostalno profesionalno usmjeravali, a rezultati su ukazali i na to da su roditelji
savjetnici prilikom odabira studija. Nije utvrđena statistički značajna razlika u zadovoljstvu
između studenata kojima je studij bio prvi izbor i onih kojima studij nije bi prvi izbor, ali je
utvrđena statistički značajna razlika u zadovoljstvu studijem između studenata
prijediplomskog i diplomskog studija.
Sažetak (engleski) The decision to choose a study is a professional decision that certainly determines
the future of an individual. The development of professional maturity is important for
making the most realistic and optimal decision for the individual. Vocational guidance
activities are necessary to develop professional maturity. By participating in vocational
guidance activities, individuals prepare for the choice of occupation or education, get to
know themselves and the world of work. In the process of vocational guidance, many factors
can shape and influence the professional decisions of the individual. In Croatia, students
make very important professional decisions at the transition from elementary school to high
school and at the transition from high school to college or to the labour market. Since more
and more students choose to study, it is very important to explore their satisfaction with the
study, which can also affect their satisfaction with the choice of profession or education.
Student satisfaction can shape the image of the Faculty, influence the number of enrolled
future students, but research can be of great benefit to the Faculty, in improving the quality
of work.
This paper is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part
presents knowledge of professional decisions, professional maturity, vocational guidance
and student satisfaction with study. The empirical part presents the results of a research
conducted with the aim of examining the reasons for enrolment of the study of pedagogy at
the Faculty of Humanities and Social Sciences in Rijeka, discovering sources of information
when deciding on enrolment in this Faculty, examining the frequency of participation in
vocational guidance activities before enrolment in the study and with the aim of testing the
satisfaction of enrolment in the study. The survey involved 87 undergraduate and graduate
students of pedagogy at the Faculty of Humanities and Social Sciences in Rijeka, and the data
were collected through a survey. The results indicate various reasons for enrolment, and
websites are the most frequent source of information for students. Students mostly directed
themselves professionally, and the results showed that parents were advisors when
choosing their studies. There was no statistically significant difference in satisfaction
between students for whom study was their first choice and those for whom study was not
their first choice, but a statistically significant difference in satisfaction with study was
determined between undergraduate and graduate students.
Ključne riječi
profesionalna odluka
profesionalna zrelost
profesionalno usmjeravanje
zadovoljstvo studijem
Ključne riječi (engleski)
career decision
career maturity
vocational guidance
satisfication with study
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:319210
Studijski program Naziv: Pedagogija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra pedagogije (univ. mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-12-11 14:24:47