Naslov (hrvatski) | Europska dimenzija u obrazovanju : pristupi i izazovi |
Naslov (engleski) | The European dimension in education : approaches and challanges |
Autor | Jasminka Ledić |
Autor | Ivana Miočić |
Autor | Marko Turk |
Autorova ustanova | Veleučilište PAR |
Autorova ustanova | Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija |
Sažetak (hrvatski) | Europska dimenzija u obrazovanju tema je kojom su se tvorci europskih obrazovnih politika intenzivnije počeli baviti 70-ih godina prošlog stoljeća. Interes za europsku dimenziju u obrazovanju u hrvatskim znanstveno-istraživačkim krugovima zamjećuje se u posljednja dva desetljeća, a posebice nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju. U ovoj se monografji istraživanju europske dimenzije u obrazovanju pristupa se iz dviju perspektiva – teorijske i empirijske. Teorijski dio monografje donosi prikaz tijeka razvoja Europske unije i njezinih institucija te razvoja koncepta europske dimenzije u obrazovanju kroz inicijative Europske unije. Iako iz teorijske perspektive pojmovno određenje europske dimenzije predstavlja svojevrstan izazov, može se reći da europsku dimenziju u obrazovanju određuju specifčna znanja i vještine koje obrazovanje treba pružiti učenicima kao i svim obrazovno-odgojnim djelatnicima kako bi osvijestili i prihvatili prednosti i izazove života u Europskoj uniji. Empirijskim istraživanjem koje se u ovoj monografji prikazuje ispituju se stavovi i percepcija Europske unije i europske dimenzije u obrazovanju među populacijom školskih pedagoga u Hrvatskoj. Školski
pedagog smatra se najšire profliranim stručnim suradnikom u interdisciplinarnom timu koji u školi ostvaruje razvojnu pedagošku djelatnost. U tom kontekstu smatra se da su upravo školski pedagozi najodgovorniji za implementaciju ovoga koncepta u neposrednu obrazovno-odgojno i pedagošku djelatnost škola. Rezultati istraživanja pokazali su da se pedagozi smatraju djelomično informiranima te jednako tako dijelom kompetentnima za raspravu i uključivanje sadržaja europske dimenzije obrazovanja u svoj rad. Rezultati upućuju na razmjerno slab doprinos studijâ pedagogije u informiranju o europskoj dimenziji u obrazovanju. Međutim, pedagozi školu prepoznaju kao značajno mjesto za postizanje zadanih ciljeva europske dimenzije u obrazovanju. Rezultati ovoga istraživanja upućuju na to da će proces uključivanja europske dimenzije u obrazovno-odgojni sustav Republike Hrvatske biti dugotrajan, međutim, ohrabruju afrmativni stavovi i spremnost školskih pedagoga na uključivanje ovoga koncepta u svoje svakodnevne profesionalne aktivnosti. |
Ključne riječi (hrvatski) | |
Ključne riječi (engleski) | |
Jezik | hrvatski |
Jezik | engleski |
Vrsta publikacije | Autorska knjiga-Znanstvena knjiga-Znanstvena monografija |
Status objave | Objavljen |
Vrsta recenzije | Recenziran - međunarodna recenzija |
Verzija publikacije | Objavljena verzija rada (izdavačev PDF) |
Naslov serije | Udžbenici Sveučilista u Rijeci |
Naslov serije | Manualia Universitatis studiorum Fluminensis |
Broj stranica | 117, 127 |
ISBN | 978-953-7975-39-5 (tiskano izdanje) |
URN:NBN | urn:nbn:hr:186:063094 |
Datum objave tiskanog izdanja | 2016 |
URL dokumenta | https://www.researchgate.net/profile/Marko-Turk/publication/311738991_The_European_Dimension_in_Education_Approaches_and_Challenges/links/586f68d908ae6eb871bf5464/The-European-Dimension-in-Education-Approaches-and-Challenges.pdf |
Vrsta resursa | Tekst |
Izdavač | Filozofski fakultet u Rijeci |
Mjesto izdavanja | Rijeka |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2024-03-28 07:10:04 |