Naslov Uloga roditelja u poticanju zdravih prehrambenih navika kod djece
Naslov (engleski) Parents' role in developing healthy eating habits in children
Autor Petra Tenčić
Mentor Jasminka Zloković (mentor)
Član povjerenstva Kornelija Mrnjaus (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Zovko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2024-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Zdravlje je važan faktor za osiguravanje kvalitete života. Jedan od načina na koji ljudi mogu očuvati svoje zdravlje je uz prakticiranje zdravih prehrambenih navika. Ovaj rad iz pedagoške perspektive sagledava ulogu roditelja kao odgajatelja u poticanju razvitka zdravih prehrambenih navika kod djece. Ovim se radom ispitala percepcija roditelja o njihovom znanju i stavovima o zdravoj prehrani, njihovim prehrambenim navikama i navikama njihove djece. Rezultati dobiveni provedbom anketnog upitnika na uzorku od 27 roditelja djece u dobi od 3 do 15 godina pokazali su kako većina roditelja posjeduju znanje o zdravoj prehrani i smatra da je ona bitna. Međutim, četvrtina njih mišljenja je da su im izvori znanja ponekad nedostupni. Velika većina slaže se da je majka najutjecajnija u definiranju dječje prehrane, iako su, prema rezultatima istraživanja, oba roditelja svjesna vlastite uloge u poticanju zdravih prehrambenih navika. Također, smatraju da njihove vlastite prehrambene navike utječu na razvoj prehrambenih navike djece. Generalno se pokazalo da roditelji u ovom istraživanju odgajaju svoju djecu u skladu s naputcima o zdravoj prehrani iz literature: djeca redovno doručkuju, nemaju problema s prekomjernom težinom ili neuhranjenošću te imaju raznovrsnu i hranjivu prehranu. Slični su podaci dobiveni i analizom prehrambenih navika roditelja. Uz to, roditelji većinom pripremaju obroke kod kuće i djeca ponekad i sama sudjeluju u pripremi. Međutim, ovo istraživanje otkrilo je da je nešto više od polovice roditelja nezadovoljno kvalitetom prehrane njihove djece nakon polaska u školu. Razlog tome nije još utvrđen, no pretpostavka je da bi ovakvi podatci mogli biti rezultat utjecaja vršnjaka i dječja samostalnost u odabiru prehrane u osnovnoj i srednjoj školi. Kako bi očuvali zdravlje djece i nakon polaska u školu trebalo bi od malih nogu učiti djecu zdravim prehrambenim navikama, i u školi poticati konzumiranje nutritivno bogatih obroka.
Sažetak (engleski) Health is an important factor in ensuring quality of life. One of the ways people can preserve their health is by practicing healthy eating habits. This work looks at the role of parents as educators in encouraging the development of healthy eating habits in children from a pedagogical perspective. This work examined parents' perceptions of their knowledge and attitudes about healthy eating, their eating habits, and the habits of their children. The results of a questionnaire conducted on a sample of 27 parents of children aged 3 to 15 showed that parents have a good knowledge of healthy eating habits and consider it important. Still, a quarter of them think that sources of knowledge are sometimes unavailable to them. The vast majority agree that the mother is the most influential in defining children's nutrition, and both mothers and fathers believe that their role is extremely important in encouraging healthy eating habits and that their eating habits influence the development of their children's eating habits. In general, it was shown that parents in this research raise their children following the instructions on healthy eating from the literature: children eat breakfast regularly, have no problems with overeating or malnutrition, have a varied and nutritious diet, and similar data were obtained from the analysis of parents' eating habits. In addition, parents mostly prepare meals at home and children sometimes participate in the preparation themselves. However, this research revealed that slightly more than half of the parents were not satisfied with the quality of their children's nutrition after starting school. The reason for this has not yet been determined, but the assumption is that such data could be the result of peer influence and children's independence in choosing nutrition in primary and secondary school. In order to preserve the health of children even after starting school, children should be taught healthy eating habits from an early age, and the consumption of nutritionally rich meals should be encouraged at school.
Ključne riječi
uloga roditelja
prehrambene navike
zdravlje djece
roditeljstvo
Ključne riječi (engleski)
parents' role
eating habits
children's health
parenting
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:676199
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije (univ. bacc. paed.)
Studijski program Naziv: Engleski jezik i književnost (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) engleskoga jezika i književnosti (univ. bacc. philol. angl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-11 08:58:09