Naslov Poduzetničke namjere studenata Sveučilišta u Rijeci
Autor Nikolina Levak
Mentor Zoran Sušanj (mentor)
Član povjerenstva Nada Krapić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zoran Sušanj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rosanda Pahljina-Reinić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za psihologiju) Rijeka
Datum i država obrane 2017-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Brojna istraživanja ukazuju na važnost poduzetničke namjere u objašnjenju poduzetničkog ponašanja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati prediktore poduzetničke namjere kod studenata te razlike među studentima u odnosu na karakteristike vezane uz poduzetništvo. Rezultati su pokazali kako su spol, socijalna podrška, poželjnost poduzetništva i poduzetnička samoefikasnost značajni prediktori poduzetniĉke namjere. Razlike su se ispitivale u varijablama koje su usko vezane uz poduzetništvo (poduzetnička kreativnost, zadovoljstvo studijem, socijalna podrška, poželjnost poduzetništva, poduzetnička samoefikasnost i poduzetniĉka namjera) i to s obzirom na spol, dob, poduzetnički uzor u obitelji te razinu i vrstu studija. Rezultati su pokazali da postoje spolne razlike u poželjnosti poduzetništva i poduzetniĉkim namjerama, dok dobnih razlika nema niti u jednoj mjerenoj varijabli. Razlike među studentima preddiplomskog i diplomskog studija javljaju se u varijablama zadovoljstva studijem te socijalnoj podršci u vidu vrednovanja. Studenti koji imaju poduzetnički uzor u obitelji razlikuju se u dobivanju socijalne podrške u vidu vrednovanja i odobravanja, poduzetničkoj samoefikasnosti i poduzetničkim namjerama od studenata koji nemaju poduzetnički uzor u obitelji. Studenti Ekonomskog, Građevinskog i Filozofskog fakulteta razlikuju se u svim mjerenim varijablama, osim u poželjnosti poduzetništva, no posthoc testovi nisu pokazali značajne razlike, pa je tako smjer dobivenih razlika ostao nedefiniran. Ispitivanje poduzetničkih namjera kod studenata vrlo je važno, s obzirom da mladi sve češće iskazuju namjeru za bavljenjem poduzetništvom. Bitno je stoga pratiti razvoj poduzetničke namjere kod mladih što će posljedično dovesti i do rasta poduzetničkih ponašanja te povećanja poduzetničkih aktivnosti.
Sažetak (engleski) Numerous studies in the field of entrepreneurship highlight the importance of entrepreneurial intention to explain entrepreneurial behavior. The aim of this study is to explore predictors of entrepreneurial intention and to investigate characteristics in which students differ. Results have shown that gender, social support, desirability of entrepreneurship and entrepreneurial self-efficacy are significant predictors of entrepreneurial intention. The differences between students were investigated in variables that are closely related to entrepreneurship: entrepreneurial creativity, satisfaction with study, social support, desirability of entrepreneurship, entrepreneurial self-efficacy and entrepreneurial intention. They were investigated considering the student’s gender, age, a family entrepreneurial role model, and level and type of study. Results have shown that there are gender differences in desirability of entrepreneurship and in entrepreneurial intention, but there aren`t any age differences in any of the variables that were measured. Students of undergraduate and graduate studies differ in satisfaction with study and social support (evaluation). Students that have a family entrepreneurial role model differ from those who do not in social support (evaluation and approval), entrepreneurial self-efficacy and entrepreneurial intention. Students from Faculty of Economics, Faculty of Humanities and Social Sciences and Faculty of Civil Engineering from Rijeka differ in every measured variables, but post hoc tests didn`t show significant differences, so the direction of differences remain undetermined. Investigating entrepreneurial intention in sample of students is very important because more and more young people show intention to become entrepreneurs. It is important to follow up the development of entrepreneurial intention, which can consequently drive up the growth of entrepreneurial behaviors and increase entrepreneurial activities.
Ključne riječi
poduzetništvo
poduzetnička namjera
poželjnost poduzetništva
poduzetnička samoefikasnost
Ključne riječi (engleski)
entrepreneurship
entreprenurial intention
desirability of entrepreneurship
entrepreneurial self-efficacy
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:051158
Studijski program Naziv: Psihologija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra psihologije (mag. psych.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-12-01 11:42:43