Naslov Pripremanje učenika za pisani rad na državnoj maturi
Naslov (engleski) Preparing Students for School Essay at the State Exam
Autor Doris Biondić
Mentor Karol Visinko (mentor)
Član povjerenstva Karol Visinko (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Estela Banov (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Grakalić Plenković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za kroatistiku) Rijeka
Datum i država obrane 2020-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak U ovome diplomskom radu teorijski su obrađeni pojmovi državne mature, ispita i esejskoga zadatka na državnoj maturi iz Hrvatskoga jezika te su analizirani rezultati anketnih upitnika kojima su ispitani učenici. Anketni su upitnici usmjereni na samoprocjenu spremnosti učenika za pisani rad na državnoj maturi iz Hrvatskoga jezika prije priprema i nakon provedenih priprema. Objašnjeni su pojmovi državne mature kao standardiziranoga ispita na kraju srednjoškolskog obrazovanja, državne mature iz Hrvatskoga jezika koja se sastoji od dviju ispitnih cjelina – Školskoga eseja te Književnosti i jezika, kao i pripremanja učenika za državnu maturu iz Hrvatskoga jezika, s posebnim osvrtom na pripremanje učenika za pisanje školskoga eseja. Uz istraživanja i metodičke spoznaje iz literature, u diplomski je rad uključeno i osobno iskustvo rada u agenciji za poduke.
U radu je prikazano istraživanje koje je provedeno s učenicima koji su pohađali pripreme za državnu maturu iz Hrvatskoga jezika 2019./2020. školske godine. Učenicima su podijeljena dva anketna upitnika; prvi je upitnik ispitivao samoprocjenu spremnosti učenika za školski esej prije priprema, a drugi je upitnik ispitivao samoprocjenu spremnosti učenika za školski esej nakon priprema za državnu maturu. Analizom odgovora učenika, utvrđena su ograničenja zbog kojih se neki učenici nisu osjećali spremno za pisanje školskoga eseja prije upisanih priprema. Istraživanjem je utvrđeno kako je pripremanje za državnu maturu izrazito važno kako bi učenici ponovili usvojeni sadržaj, nadoknadili sadržaj koji nisu uspjeli usvojiti tijekom školskog obrazovanja te kako bi primjenjivali stečeno znanje vježbajući na različitim primjerima. Također, utvrđeno je i koji su, prema mišljenju učenika, nedostatci u obrazovnom sustavu te na koji bi način trebalo unaprijediti obrazovnu praksu kako bi ih bolje pripremila za pisanje državne mature iz Hrvatskoga jezika, konkretno školskoga eseja.
Sažetak (engleski) This paper theoretically interpretates the concept of the state exam, test and essay assignment at the state exam in the Croatian language and analyzes the results of survey questionnaires used to examine students. The survey questionnaires are aimed at self-assessment of students' readiness for school essay on the state exam in the Croatian language before and after the preparations. It explains the concepts of the state exam as a standardized exam at the end of secondary education, the state exam in the Croatian language which consists of two examination units - School essay and Literature and language, as well preparing students for the state exam in the Croatian language, with special reference to prepare students for writing a school essay. In addition to the research and methodological knowledge from the literature, the paper also includes personal experience working in a teaching agency. The paper presents a research conducted with students who attended the preparations for the state exam in the Croatian language 2019./2020. school year. Two survey questionnaires were distributed to students; the first questionnaire examined the self-assessment of students' readiness for a school essay before preparation, and the second questionnaire examined the students' self-assessment of readiness for a school essay after preparation for the state exam. By analyzing students' responses, limitations were identified that prevented some students from feeling ready to write a school essay prior to enrolled preparation. The research found that preparing for the state exam is extremely important for students to repeat the acquired content, make up for the content they failed to adopt during school education and to apply the acquired knowledge by practicing on different examples. Also, it was determined what, in the opinion of students, are the lacks in the education system and how educational practice should be improved in order to prepare them better for writing the state exam in the Croatian language, especially for the school essay.
Ključne riječi
državna matura
pisani rad
školski esej
pripremanje za školski esej
vrednovanje
Ključne riječi (engleski)
state exam
written work
school essay
preparation for school essay
evaluation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:721128
Studijski program Naziv: Hrvatski jezik i književnost (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički, opći kroatistički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti (mag. educ. philol. croat.)
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-19 11:07:47