Abstract | Igra je jedna od najvažnijih djetetovih aktivnosti kojom ono upoznaje nove ljude, razvija prijateljske odnose, uči kako regulirati vlastite emocije i razvija motorne vještine. Njome se usvajaju različita znanja, sposobnosti i vještine, tako da dijete stječe socijalne, emocionalne, tjelesne i kognitivne sposobnosti, a razdoblje djetinjstva smatra se najvažnijim razdobljem za igru. Cilj ovog završnog rada je opisati i objasniti ulogu i važnost igre za razvoj cjelokupne djetetove ličnosti. Rad se sastoji od dva dijela. U prvom dijelu rada govori se o definicijama, karakteristikama, teorijama (teorija ličnosti, kognitivna, sociokulturna, interakcijska teorija i
teorija socijalizacije) i vrstama (funkcionalna, simbolička igra, igra prema pravilima i video igre) igre. U drugom dijelu govori se o igri u predškolsko i školsko doba, kroz obradu tema o važnosti nestrukturirane igre, o igri u Montessori pedagogiji, o Floor-time pristupu u kontekstu terapije igrom i o istraživanju dječjeg doživljaja igre ovisno o predškolskoj i školskoj dobi. Naposljetku se govori o igri i osobinama ličnosti kroz kognitivni, emocionalni, tjelesni i socijalni razvoj. |
Abstract (english) | Play is one of the most important activities of a child by which he meets new people, develops friendly relations, learns how to regulate his own emotions and develops motor skills. Through play a child acquires different knowledge, abilities and skills, social, emotional, physical and cognitive abilities, and the period of childhood is considered the most important period for
play. The aim of this final paper is to describe and explain the role and importance of play for the development of the child's entire personality. The paper consists of two parts. The first part of the paper discusses definitions, characteristics, theories (personality theory, cognitive, sociocultural, interaction theory and socialization theory) and types (functional, symbolic
game, game according to rules and video games) of games. The second part discusses play in preschool and school age, through several topics such as the importance of free play, play in Montessori pedagogy, Floor-time approach as one of the play therapies and research on children's experience of play depending on preschool and school age. Finally, we talk about
play and personality traits through cognitive, emotional, physical, and social development. |