diplomski rad
Zastupljenost koncepta informacijske pismenosti u strateškim dokumentima sveučilišnih knjižnica u Republici Hrvatskoj

Branka Turk (2015)
Sveučilište u Rijeci
Filozofski fakultet u Rijeci
Odsjek za kroatistiku
Podaci o radu
NaslovZastupljenost koncepta informacijske pismenosti u strateškim dokumentima sveučilišnih knjižnica u Republici Hrvatskoj
AutorBranka Turk
Voditelj/MentorMarina Biti (mentor)
Dejana Golenko (komentor)
Sažetak rada
U radu se istražuje zastupljenost koncepta informacijske pismenosti u strateškim dokumentima sveučilišnih knjižnica u Republici Hrvatskoj kako bi se otkrilo jesu li sveučilišne knjižnice prepoznale važnost uvođenja koncepta informacijske pismenosti na formalnoj razini institucija. Pri tome je korištena kvalitativna metoda analize sadržaja strateških dokumenata (statut, misija, vizija) sveučilišnih knjižnica u Rijeci, Puli, Osijeku, Splitu i Zagrebu. Dobivenim rezultatima istraživanja dolazi se do zaključka kako sveučilišne knjižnice u svojim strateškim dokumentima ne spominju pojam informacijska pismenost, ali je pronađen velik broj srodnih pojmova kao što su informacijske kompetencije, cjeloživotno učenje, razmjena informacija, kominiciranje, umrežavanje i sl. Time se daje zaključiti kako su sveučilišne knjižnice prepoznale potrebu ugrađivanja informacijeke pismenosti u svoje strateške dokumente, ali u Hrvatskoj informacijska pismenost još nije prepoznata kako ključna sastavnica cjeloživotnog učenja. Knjižnice trebaju provoditi programe koji će pripremiti pojedince za cjeloživotno učenje. Sveučilišna zajednica treba shvatiti koliko je važna informacijska pismenost za koncept cjeloživotnog učenja, te stvoriti uvjete za provedbu odgovarajućih programa.
Ključne riječiinformacijska pimenost cjeloživotno učenje strateški dokumenti obrazovni program sveučilišne knjižnice informacijski stručnjaci / knjižničari
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Rijeci
Filozofski fakultet u Rijeci
Ustrojstvena jedinica niže razineOdsjek za kroatistiku
MjestoRijeka
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaHUMANISTIČKE ZNANOSTI
Filologija
Kroatistika
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Knjižničarstvo
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaHrvatski jezik i književnost (jednopredmetni); smjerovi: nastavnički, opći kroatistički, knjižničarstvo
Smjerknjižničarstvo
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra hrvatskog jezika i književnosti
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. philol. croat.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-30
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:186:183947
PohranioAleksandra Moslavac