završni rad
Utjecaj medija na stvaranje modnih trendova

Tea Pavić (2015)
Sveučilište u Rijeci
Filozofski fakultet u Rijeci
Odsjek za kulturalne studije
Podaci o radu
NaslovUtjecaj medija na stvaranje modnih trendova
AutorTea Pavić
Voditelj/MentorHajrudin Hromadžić (mentor)
Sažetak rada
Moda kao fenomen suvremenog društva znači nešto više od čina odijevanja. Uzroci ukrašavanja i odijevanja ljudskog tijela različiti su – od puke potrebe za zaštitom tijela od vremenskih nepogoda, do unutarnje želje za ekspresijom i naglašavanjem različitosti. Društvo i moda u dugotrajnom su uzajamnom odnosu, stoga ne čudi da su brojni teoretičari iz različitih društvenih znanosti pokušali postaviti teorije mode. Klasne, modernističke, antropološke, psihoanalitičke, semiotičke, feminističke i postmodernističke teorije mode na odličan način prikazuju razvoj mode u društvu, njen značaj za kulture u određenim povijesnim razdobljima te daju nagovijestiti multidisciplinarnost koju zahtjeva današnje promatranje mode. Mediji nisu samo prenositelji suvremene realnosti, već prije svega i njeni aktivni kreatori. Živimo u medijski konstruiranoj društvenoj zbilji u kojoj je nemoguće odvojiti realnost od virtualne realnosti. Virtualna stvarnost postala je toliko isprepletena s materijalnom realnosti da ih je nemoguće razlikovati, odnosno virtualna stvarnost je postala realnosti. Medijski spektakl i celebrity kultura postali su neizostavni atributi prilikom opisivanja suvremene popularne kulture. Što povezuje modu i medije? Koliko suvremena moda ovisi o novim medijima? Na koji način modno novinarstvo i modni blogovi stvaraju modne trendove i utječu na razvoj suvremene mode? Koliko je moda podložna medijskom spektaklu te koji je utjecaj celebrityja na modu? U ovom radu bavim se teorijama mode, suvremenim medijima te pokušavam otkriti poveznice između medija, kao glavnih konstruktora društvene realnosti, i mode, kao fenomena suvremenog društva.
Ključne riječimoda suvremeno društvo celebrity kultura spektakl
Naslov na drugom jeziku (engleski)Media Influence in Creating Fashion Trends
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Rijeci
Filozofski fakultet u Rijeci
Ustrojstvena jedinica niže razineOdsjek za kulturalne studije
MjestoRijeka
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaHUMANISTIČKE ZNANOSTI
Etnologija i antropologija
Etnologija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjpreddiplomski
Naziv studijskog programaKulturologija (jednopredmetni)
Akademski / stručni nazivsveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) kulturologije
Kratica akademskog / stručnog nazivauniv. bacc. cult.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-21
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:186:609150
PohranioAleksandra Moslavac