Naslov (hrvatski) | Učenje u učeničkom domu |
Autor | Anita Klapan |
Autorova ustanova | Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija |
Sažetak (hrvatski) | U radu se proučava problem organizacije učenja u učeničkim domovima. Iako su učenički domovi stara društvena pojava, još uvijek nisu dovoljno istraženi. Stoga je damska pedagogija kao znanstvena disciplina u sustavu pedagoških disciplina, na marginama društvenog interesa. Teorijska proučavanja i rješenja na području domske pedagogije, sporo prate odgojnu praksu. Stoga je prijeko potrebno znanstveno proučavati učeničke domove, obogaćivati pedagoške spoznaje na tome području i razvijati domsku pedagogiju. Ovaj rad upravo je takav pokušaj. Organizaciju učenja u učeničkom domu proučavali smo na teorijskoj i empirijskoj razini. Na početku teorijskog dijela obradili smo značenje pojma učenički dom. Analizirali smo definicije učeničkih domova raznih autora. Iz te analize izlazi da autora shvaća dom kao ustanovu u kojoj su objedinjene socijalna i pedagoška funkcija. Budući da učenički domovi imaju dugu i bogatu povijest, retrospektivno smo prikazali najvažnija razdoblja u nastanku i razvoju domske pedagogije, i istaknute teoretičare i praktičare s tog područja u svijetu i u nas. Ne ulazeći dublje u sam proces učenja, istaknuli smo i analizirali njegove specifičnosti u učeničkom domu. Središnji dio teorijskog dijela istraživanja proučavanje je modela organizacije učenja u učeničkim domovima. U empirijskom dijelu istraživanja osnovni je cilj bio ispitivanje organizacije učenja u domu, kao čimbenika školskog uspjeha. Uzorkom istraživanja obuhvaćeno je 735 smještenih u šest domova, u šest učeničkih domova, i 38 odgajatelja tih domova. |
Ključne riječi (hrvatski) | |
Jezik | hrvatski |
Vrsta publikacije | Autorska knjiga-Znanstvena knjiga-Znanstvena monografija |
Status objave | Objavljen |
Vrsta recenzije | Recenziran - domaća recenzija |
Verzija publikacije | Objavljena verzija rada (izdavačev PDF) |
Broj stranica | 207 |
ISBN | 953-6104-05-9 |
URN:NBN | urn:nbn:hr:186:407623 |
Datum objave tiskanog izdanja | 1996 |
Vrsta resursa | Tekst |
Izdavač | Pedagoški fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju |
Mjesto izdavanja | Rijeka |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2023-05-12 07:40:59 |