Naslov (hrvatski) | Hrvatski jezik u osnovnoj i srednjoj školi: udžbenik za studente na školskoj praksi |
Autor | Karol Visinko |
Autor | Sanja Grakalić Plenković |
Autorova ustanova | Veleučilište u Rijeci |
Autorova ustanova | Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za kroatistiku) |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija |
Sažetak (hrvatski) | Udžbenik Hrvatski jezik u osnovnoj i srednjoj školi namijenjen je studentima budućim učiteljima i nastavnicima Hrvatskoga jezika i njihovim mentorima u školama vježbaonicama, kao i svim zainteresiranima za poučavanje jezičnih, književnih i medijskih sadržaja u početnoj praksi. Udžbenik je sastavljen od dvaju poglavlja i zaključka. U prvome se poglavlju izlažu teorijske činjenice o metodičkome obrazovanju na studiju kroatistike, s posebnim osvrtom na kolegij Hrvatski jezik i književnost u školskoj praksi. U tom se poglavlju temeljito govori o boravku studenata u školama vježbaonicama. To obuhvaća praćenje nastave, pripremanje za izvođenje nastave, samostalno izvođenje nastavnih sati iz hrvatskoga jezika, književnosti i medijske kulture, vrednovanje svekolike studentske metodičke prakse i evaluacija rada mentora i sveučilišnog voditelja metodičkih vježbi. Izdvaja se dio u kojem se sustavno navode najčešće poteškoće tijekom samostalnog rada studenta u nastavi. Drugim su poglavljem obuhvaćeni primjeri iz studentske nastavne prakse. Primjeri se odnose na motivaciju za recepciju književnoga teksta, na izbor lingvometodičkoga predloška i izbor vježbi, na zadatke za stvaralački rad nakon pročitanog teksta te na izbor iz cjelovitih metodičkih modela nastavnih priprema za Hrvatski jezik. Prikazani su primjeri i za osnovnu i za srednju školu. U zaključnoj se misli ističe važnost poticanja studenta na istraživanje i stvaralaštvo tijekom praćenja i pripremanja sadržaja za nastavu Hrvatskoga jezika. Premda su slijedom vremena neminovne promjene u školskome i nastavnom sustavu, prema tome i u metodičkome obrazovanju, vjeruje se da će mnoge od sastavnica studentske prakse navedenih u ovome udžbeniku ostati trajno u uporabi i utjecati na razvijanje metodičke teorije i metodičke prakse jezičnoga, književnoga i medijskoga odgoja i obrazovanja. |
Ključne riječi (hrvatski) | |
Jezik | hrvatski |
Vrsta publikacije | Autorska knjiga-Znanstvena knjiga-Udžbenik za visokoškolsko obrazovanje |
Status objave | Objavljen |
Vrsta recenzije | Recenziran - domaća recenzija |
Verzija publikacije | Objavljena verzija rada (izdavačev PDF) |
Broj stranica | 214 |
ISBN | 978-953-361-100-6 (tiskano izdanje) |
ISBN | 978-953-361-101-3 (e-izdanje) |
URN:NBN | urn:nbn:hr:186:130604 |
Datum objave tiskanog izdanja | 2023 |
Datum objave elektroničkog izdanja | 2023 |
Vrsta resursa | Tekst |
Izdavač | Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet |
Mjesto izdavanja | Rijeka |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Datum i vrijeme pohrane | 2024-02-22 08:31:42 |