Abstract | Rad s mladima predstavlja planiran i organiziran proces osnaživanja mladih s ciljem njihovog osobnog, socijalnog i obrazovnog razvoja. Podrazumijeva širok spektar aktivnosti koje se provode u svrhu poticanja mladih na preuzimanje aktivne uloge u društvu, osnaživanje za donošenje informiranih odluka te razvijanje vještina potrebnih za samostalno i odgovorno sudjelovanje u zajednici. U Hrvatskoj, gdje profesija rada s mladima još uvijek nije formalno uspostavljena, ali istovremeno postoji u praksi, osobe različitih stručnih profila, uključujući i pedagoge, angažirane su u organizacijama mladih i za mlade kao radnici s mladima. Rad s mladima predstavlja interdisciplinarno područje isprepleteno s različitim znanstvenim disciplinama te je stoga moguće otvoriti pitanja o doprinosu pojedinih disciplina i profesija, poput pedagogije, području rada s mladima.
Pedagogija kao znanstvena disciplina koja se bavi proučavanjem procesa odgoja i obrazovanja, ima važnu ulogu u oblikovanju teorijskih i praktičnih temelja za rad s mladima. Pedagozi, zahvaljujući svojim kompetencijama u području odgoja i obrazovanja imaju važnu ulogu u osmišljavanju i implementaciji programa za mlade, istraživanju njihovih potreba te primjeni holističkog pristupa razvoju mladih osoba.
Transformativno učenje jedan je od važnijih koncepata suvremene pedagogije, a odnosi se na proces u kojem osobe izložene određenim aktivnostima i situacijama ne samo da stječu nova znanja i vještine, već ujedno prolaze i kroz duboku promjenu stavova, vrijednosti i ponašanja. Omogućuje preispitivanje postojećih perspektiva, razvijanje kritičkog mišljenja te bolje razumijevanje drugih osoba i njihovih perspektiva.
Sukladno navedenome, cilj ovog diplomskog rada je analizirati iskustva pedagoga angažiranih na pozicijama radnika s mladima te spoznati što njihova iskustva govore o važnosti pedagogije kao disciplinarnog područja za provedbu kvalitetnog i transformativnog rada s mladima sa svrhom doprinosa općem znanju iz područja pedagogije i rada s mladima. U svrhu ostvarivanja cilja istraživanja, provedeno je kvalitativno istraživanje s pedagoginjama angažiranih na pozicijama radnica s mladima. Za prikupljanje podataka korišten je polustrukturirani intervju, dok je tematska analiza korištena u svrhu analize podataka. Rezultati istraživanja naglašavaju značaj disciplinarnog područja pedagogije u provedbi kvalitetnog i transformativnog rada s mladima te ističu komplementarnosti i specifičnosti između pedagogije i rada s mladima. |